1402/06/08
رونمایی از رتبه‌­بندی بیمه تعاون در هفته دولت و در ساختمان بیمه مرکزی برگزار شد

رونمایی از رتبه‌­بندی بیمه تعاون در هفته دولت

در تاریخ 1402/6/5 و به مناسبت هفته دولت، از رتبه اعتباری بیمه تعاون در جلسه‌­ای رونمایی شد. در این جلسه که در ساختمان بیمه مرکزی برگزار شد، رییس کل بیمه مرکزی، تعدادی از معاونین و مدیران بیمه مرکزی، مدیرعامل و مدیرانی  از شرکت بیمه تعاون و مدیرعامل و مدیرانی از شرکت رتبه‌­بندی اعتباری برهان حضور داشتند.

اولین رتبه اعتباری شرکت بیمه تعاون توسط شرکت رتبه‌­بندی اعتباری برهان در تاریخ 1400/4/1 با رتبه اعتباری -BBB (تریپل بی منفی) و دورنمای پایدار منتشر گردید. شرکت بیمه تعاون اخیرا (در تاریخ 1402/5/10) توانسته است رتبه اعتباری خود را به BBB (به اندازه یک رتبه) ارتقا دهد.

رتبه BBB (تریپل بی) به معنی آن است که ظرفیت بیمه تعاون در ایفای تعهدات بیمه‌­ای خود، در سطح قابل قبولی قرار دارد ولی در صورت تغییر شرایط می‌­تواند دچار نوسان گردد. تعداد رتبه‌­های بلند­مدت برهان 20 رتبه است و رتبه BBB هفت رتبه با بالاترین رتبه اعتباری (AAA) فاصله دارد.

در این جلسه آقای دکتر بهزادپور رییس‌­کل بیمه مرکزی ایران، ضمن استقبال از رتبه‌­بندی اعتباری شرکت­‌های بیمه، آن را در راستای حمایت از حقوق بیمه­‌گزاران دانست که مهمترین هدف بیمه مرکزی است. وی اظهار داشت که یکی از اهداف جدی بیمه مرکزی، فعال کردن مجدد و رونق بخشیدن به ارتباطات صنعت بیمه با شرکت­‌های بیمه معتبر خارجی است و یکی از الزامات آن قطعا، رتبه­‌بندی اعتباری شرکت­‌های بیمه است. وی ادامه داد که رتبه­‌بندی می‌­تواند رقابت بین شرکت­‌های بیمه در جهت ارتقا و اهمیت­‌ دادن به حقوق بیمه­‌گزاران را جدی­‌تر نماید.

در این جلسه آقای دکتر مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، اهداف شرکت بیمه تعاون از رتبه­‌بندی و اهمیت رتبه­‌بندی اعتباری شرکت­‌های بیمه را تشریح کرد. همچنین آقای دکتر محسنی مدیرعامل رتبه‌­بندی اعتباری برهان، معیارهای رتبه‌­­بندی شرکت­‌های بیمه را توضیح داد و سپس به سوالات حاضرین در جلسه در این خصوص پاسخ داد.

آخرین اخبار برهانمشاهده همه