1402/12/01
رتبه اعتباری شرکت سازه پویش در وضعیت "پایش" قرار گرفت

رتبه اعتباری شرکت سازه پویش در وضعیت "پایش" قرار گرفت

   بیانیـۀ مطبـوعاتی 


رتبه اعتباری شرکت سازه پویش در وضعیت "پایش" قرار گرفت

تاریخ انتشار: 19 اسفند ماه 1402

موضوع رتبه‌بندی: شرکت سازه پویش(سهامی عام)


  • در پی انتشار خبر در رسانه‌های معتبر کشور در تاریخ 17 اسفند ماه 1402 به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه مبنی بر قطعی و لازم الاجرا شدن حکم آقای عباس ایروانی (در مقام مدیر «گروه قطعات خودرو عظام»، با اتهام «اخلال در نظام اقتصادی کشور»، «تشکیل باند قاچاق قطعات خودرو» و «پرداخت رشوه به کارمندان گمرک» توسط شعبه 4 دادگاه ویژه جرائم مفاسد اقتصادی)، رتبه اعتباری شرکت سازه پویش (سهامی عام) در وضعیت "پایش" قرار گرفت.
  • شنیده‌‌ها از مدیران شرکت سازه پویش حاکی از آن است که در صورت اجرای این حکم، سهام شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی عظام (سهامی عام) بابت بدهی گروه عظام به بانک صادرات، به این بانک منتقل خواهد شد. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از سهام شرکت سازه پویش (در حدود 53 درصد) به این شرکت تعلق دارد، لذا اجرای این حکم منجر به تغییر مدیریت شرکت سازه پویش خواهد شد که بر راهبردها و عملکرد و در نتیجه رتبه اعتباری آن موثر خواهد بود و لازم است که مورد بررسی قرار گیرد. همچنین 11 درصد سهام شرکت سازه پویش متعلق به شرکت مدیریت سرمایه افزا بین الملل (سهامی خاص) که از زیرمجموعه های همین گروه می باشد، به دلایل نامشخص برای برهان، در حالت وثیقه و غیرقابل معامله قرار دارد.
  • با توجه به اینکه بانک صادرات به عنوان یک بانک، برای اداره یک مجموعه تخصصی قطعه‌سازی سازماندهی نشده است و از طرفی تسلط مدیران جدید (به فرض اجرای حکم و تغییر سهامدار عمده) بر عملیات شرکت نیاز به زمان دارد، لذا برهان تغییر احتمالی رتبه اعتباری را به سمت کاهش پیش‌بینی می‌کند.
  • شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان در تلاش است تا جزئیات حکم صادره را دریافت و اثرات آن را بر شرکت موضوع رتبه‌بندی بررسی نماید. خروج شرکت از فهرست در پایش، منوط به تکمیل این بررسی‌ها خواهد بود.

وقتی رتبه اعتباری در حالت پایش قرار می‌گیرد بدان معناست که ممکن است رتبه تعیین شده تغییر یابد و اتفاق یا انحرافی به وقوع پیوسته یا خواهد پیوست که با روند مورد انتظار متفاوت است و برای هر گونه اقدام رتبه‌بندی به اطلاعات ‌بیشتری نیاز است. در مورد رتبه‌های در پایش، برهان عبارات"افزایشی"،"کاهشی"و"درحال وقوع"را برای نشان دادن جهت احتمالی حرکت رتبه‌بندی به‌کار می‌گیرد. با این حال، برهان هیچگونه الزامی ندارد که در هنگام خارج کردن یک رتبه از فهرست رتبه‌های در پایش، رتبه را در همان جهت اعلام شده تغییر دهد.

آخرین اخبار برهانمشاهده همه