1402/08/14
رتبه اعتباری شرکت آسان پرداخت پرشین (سهامی عام)، برای اولین بار توسط

رتبه اعتباری شرکت آسان پرداخت پرشین (سهامی عام)، برای اولین بار توسط شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان به‌‌روز رسانی شد

    بیانیـۀ مطبـوعاتی

تهران، 10 آبان ماه 1402:رتبه اعتباری شرکت آسان پرداخت پرشین (سهامی عام)، برای اولین بار توسط شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان به‌روز رسانی شد

 با توجه به اینکه شرکت آسان پرداخت پرشین (سهامی عام) صورت‌های مالی سال 1401 را افشا نموده و همچنین با عنایت به اصلاح نظام کارمزد و افزایش کارمزد تراکنش‌های ابزارهای پرداختی توسط بانک مرکزی و شاپرک از تیرماه سال جاری، شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان مجددا وضعیت مالی این شرکت را بررسی و رتبه اعتباری آن را به‌روز نموده است. به‌روزرسانی رتبه اعتباری شرکت آسان پرداخت پرشین (سهامی عام) با در نظر گرفتن داده‌های تاریخی حداقل ۵ سال گذشته شرکت و صنعت انجام گرفته است. بر اساس این به‌روزرسانی، رتبه اعتباری شرکت آسان پرداخت پرشین (سهامی عام) در بلندمدت +BBB و در کوتاه‌مدت A2 است که نسبت به رتبه اولیه کسب شده، تغییر ننموده است. همچنین دورنمای رتبه نیز به صورت"مثبت" باقی مانده است.

 اعتبار رتبه به‌روزرسانی شده تا تاریخ 1402/09/09 است. این رتبه‌بندی، بر اساس شیوه‌نامۀ رتبه‌بندی اعتباری شرکت‌ها (ویرایش صفر) در بخش قوانین، مقررات و ضوابط/ شیوه‌نامه‌های رتبه‌بندی وب سایت رسمی برهان (به پیوند https://bcr.ir/strategy) انجام شده است. رتبه‌بندی اعتباری شرکت آسان پرداخت پرشین(سهامی عام) بر اساس وضعیت کسب و کار، وضعیت مالی شرکت و همچنین ریسک صنعتی که شرکت در آن فعالیت می‌نماید، انجام می‌شود. برهان ریسک اعتباری را به دو بازه کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌نماید که در آن وضعیت آتی، تا آنجا که قابل شناسایی و پیش‌بینی است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بالاترین رتبه اعتباری بلندمدت AAA و پایین‌ترین آن D یا نکول است. همچنین در طیف رتبه‌بندی اعتباری، رتبه‌های  -BBB و بالا‌تر در «سطح سرما یه‌گذاری» طبقه‌بندی می‌شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص علائم رتبه‌بندی، لطفا به پایگاه الکترونیکی شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان، بخش "قوانین، مقررات و ضوابط"، قسمت "علائم و تعاریف رتبه‌بندی" (به پیوند https://bcr.ir/rules/symbols) مراجعه فرمایید.

لازم به توضیح است، رتبه‌بندی اعتباری شرکت‌ها، تضمینی برا ی عملکرد آتی و توصیه‌ای به خرید، نگهداری یا واگذاری سهام شرکت‌های مذکور محسوب نمی‌گردد.

آخرین اخبار برهانمشاهده همه